ანალიტიკა

ChatGPT-ის მიღმა: როგორ ფართოვდება AI ინსტრუმენტების ეკოსისტემა უნივერსიტეტებში

ხანგრძლივი პერიოდის განმავლობაში ChatGPT იყო ის სიმბოლო, რომელმაც განათლების სფეროში ხელოვნური ინტელექტის რევოლუცია ყველაზე თვალსაჩინოდ გამოაჩინა. სტუდენტების აბსოლუტურმა უმრავლესობამ

ChatGPT-ის მიღმა: როგორ ფართოვდება AI ინსტრუმენტების ეკოსისტემა უნივერსიტეტებში

ხანგრძლივი პერიოდის განმავლობაში ChatGPT იყო ის სიმბოლო, რომელმაც განათლების სფეროში ხელოვნური ინტელექტის რევოლუცია ყველაზე თვალსაჩინოდ გამოაჩინა. სტუდენტების აბსოლუტურმა უმრავლესობამ ის აირჩია სასწავლო პროცესის მთავარ ინსტრუმენტად, თუმცა უკვე 2025 წელს აშკარაა, რომ ეკოსისტემა სწრაფად ფართოვდება და ახალი პლატფორმები ცდილობენ საკუთარი ნიშის დამკვიდრებას.

BTU-ში ჩატარებულმა კვლევამ აჩვენა, რომ სტუდენტების ნაწილი, რომლებიც თავიდან მხოლოდ ChatGPT- იყენებდნენ, ახლა თანდათან ამატებენ Gemini-სა და Claude-. ბევრმა აღნიშნა, რომ ეს პლატფორმები სასარგებლოა არა მხოლოდ ტექსტის გენერირებისთვის, არამედ იდეების ვიზუალიზაციისთვის, ახსნის მრავალფეროვანი სტილისთვის და ზოგჯერ აუდიო ან ვიდეო ფორმატით მასალის მიწოდებისთვის. ამ ტენდენციამ ცხადყო, რომ სტუდენტები არ ჩერდებიან ერთ ინსტრუმენტზე, არამედ ეძებენ დამატებით ფუნქციებს, რომლებიც მათ საჭიროებებს შეესაბამება.

გლობალურ დონეზე ცვლილებები კიდევ უფრო თვალსაჩინოა. NotebookLM უკვე ფართოდ გამოიყენება როგორც მასწავლებლების, ისე სტუდენტების მიერ, რადგან მას შეუძლია ატვირთული დოკუმენტებიდან, პრეზენტაციებიდან ან ჩანაწერებიდან შექმნას სტრუქტურირებული მიმოხილვები. მისი ახალი ფუნქციებიაუდიო და ვიდეო რეზიუმეებიუნივერსიტეტებს აძლევს საშუალებას უფრო მრავალმხრივად მიაწოდონ მასალა. Microsoft Copilot EDU სტუდენტებისთვის გახდა უსაფრთხო სივრცე, რადგან უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვასა და კომერციული გამოყენებისგან გამიჯვნას, რაც უნივერსიტეტებისთვის ერთერთი მთავარი მოთხოვნაა. OpenAI-ის GPT-4o რეალურ დროში მუშაობის შესაძლებლობებითა და ხმის, ტექსტისა და სურათის ერთიანობით იქცაცოცხალ ასისტენტად“, თუმცა მისი ბოლო განახლება, რომელიც ზედმეტადთანხმობას იძლეოდამომხმარებლის ნებისმიერ აზრზე, ნათლად აჩვენებს, რომ ინსტრუმენტის ხარისხი ყოველთვის დინამიკურია და მუდმივ მონიტორინგს მოითხოვს.

ევროპაში და აზიაში უნივერსიტეტები აქტიურად იყენებენ სპეციალიზებულ პლატფორმებს. მაგალითად, პრეზენტაციების გენერაციისთვის ფართოდ გამოიყენება Gamma და Tome, ხოლო ვიზუალური მასალების შესაქმნელადMidjourney და Canva. ეს ინსტრუმენტები არა მხოლოდ დროის ეკონომიას იძლევა, არამედ სტუდენტებს საშუალებას აძლევს რთული კონცეფციები გადაიყვანონ მარტივად გასაგებ ვიზუალურ ფორმატში.

ამ ცვლილებებს თან ახლავს კონფიდენციალურობისა და ეთიკის საკითხებიც. Claude-ის მომხმარებლებისთვის ერთერთი მთავარი განახლება იყო მონაცემთა შენახვის ვადის ხუთ წლამდე გაზრდა, რაც სასწავლო დაწესებულებებს აიძულებს კიდევ უფრო მკაფიოდ განსაზღვრონ, რა სახის მონაცემების გაზიარება შეიძლება. უნივერსიტეტები არჩევანის წინაშე დგანან: ერთი მხრივ, მათ სჭირდებათ ახალი ფუნქციური ინსტრუმენტები, მეორე მხრივ კი უნდა უზრუნველყონ სტუდენტების მონაცემთა დაცვა და პასუხისმგებლიანი გამოყენება.

შედეგად, ChatGPT-ის მიღმა იქმნება მრავალფეროვანი ეკოსისტემა, რომელიც უკვე აღარ არის მხოლოდ ერთი პლატფორმის მონოპოლია. უნივერსიტეტებისთვის ეს ნიშნავს, რომ სწავლისა და სწავლებაში ინტეგრაციის სტრატეგია უნდა იყოს მოქნილი და მრავალფუნქციური. მთავარი გამოწვევა კი ის არის, რომ ინსტიტუტებმა განსაზღვრონდასაშვები სტეკი“ — ინსტრუმენტების ნაკრები, რომლებიც აკადემიურ მიზნებს ემსახურება და ამავე დროს იცავს სტუდენტების უსაფრთხოებასა და სამართლიანობას.

BTU-ს სრული კვლევა იხილეთ ბმულზე.