რატომ ვუყურებთ პოდკასტებს?
უკვე მრავალი წელია, იუთუბი გამორჩეულია თავისი გავლენით, განსაკუთრებით ამერიკულ ტელეარხებში, სადაც იგი ლიდერის პოზიციას იკავებს. ბოლო მონაცემებით, იუთუბი გადაცდა
უკვე მრავალი წელია, იუთუბი გამორჩეულია თავისი გავლენით, განსაკუთრებით ამერიკულ ტელეარხებში, სადაც იგი ლიდერის პოზიციას იკავებს. ბოლო მონაცემებით, იუთუბი გადაცდა ნეტფლიქსს, როგორც ყველაზე ნახვადი პლატფორმა ამერიკაში, რაც მნიშვნელოვნად მიუთითებს მისი პოპულარობის ზრდაზე. იუთუბის უნიკალურობა მდგომარეობს მის უნარში, უზრუნველყოს მომხმარებელებისთვის საინტერესო და მრავალფეროვანი კონტენტი, რაც მას პლატფორმების ლიდერად აქცევს.
პოდკასტების პოპულარობაც იუთუბზე მასობრივად იზრდება. ეს აიხსნება არა მარტო მასობრივი აუდიტორიის ზომით, არამედ იმითაც, რომ იუთუბმა შეძლო ვიდეო პოდკასტების შექმნა და მათი პოპულარობის გაძლიერება, რაც სხვა პლატფორმებს არ გააჩნია. დღეს უამრავი მომხმარებელი უყურებს პოდკასტებს იუთუბზე და ეს მათთვის ნორმალურ მოვლენად იქცა. პოდკასტების ვიდეო ფორმატი იძლევა საშუალებას, რომ მომხმარებელს უფრო მეტად ჩაერთოს პროცესში და დაინახოს მომხსენებელი, რაც აუდიტორიისთვის დამატებით ღირებულებას ქმნის.
წლების წინ ვერც წარმოვიდგენდით, რომ პოდკასტების ვიდეო ფორმატში ნახვა პოპულარული გახდებოდა, მაგრამ პანდემიამ ეს რეალობა შეცვალა. ზუმის შეხვედრების რიცხვი გაიზარდა და ადამიანებს უფრო მეტი კონტაქტი და ადამიანური ურთიერთობა სჭირდებოდათ, ამიტომ პოდკასტების ვიდეო ფორმატმა მასობრივი ინტერესი მოიპოვა. ვიდეო პოდკასტები იძლევა შესაძლებლობას, რომ ადამიანი უფრო მეტად იყოს ჩართული თემაში, რადგან მას შეუძლია მომხსენებლის სახის გამოხატულებისა და სხეულის ენის აღქმა, რაც აუდიტორიისთვის დამატებით ემოციურ კავშირს ქმნის.
იუთუბმა ეს ტენდენცია გააცნობიერა და თავის მხრივ, დაიწყო ახალი ფორმატის პოპულარიზაცია. ამჟამად იუთუბი პოდკასტების ვიდეო ფორმატზე ისეთივე მნიშვნელოვანი პლატფორმაა, როგორც აუდიო პოდკასტებისთვისაა Spotify და Apple. იუთუბმა შექმნა სპეციალური ხელსაწყოები, რომლებიც პოდკასტერებს ეხმარება უკეთესი ხარისხის ვიდეოების წარმოებაში, რაც კიდევ უფრო ზრდის პლატფორმის მიმზიდველობას.
ახალი თაობისთვის, განსაკუთრებით Gen Z-ისთვის, პოდკასტების ყურება უფრო მიმზიდველი ხდება, ვიდრე მხოლოდ მათი მოსმენა. კვლევების მიხედვით, 13-დან 24 წლამდე ახალგაზრდების 84% იუთუბზე უყურებს ვიდეო პოდკასტებს და ამ გზით უფრო მეტად გრძნობს კავშირს საკუთარ საყვარელ მომხსენებლებთან. ვიდეო პოდკასტები იძლევა შესაძლებლობას, რომ ახალგაზრდა მომხმარებელი უფრო ახლოს იყოს საკუთარ გმირებთან და დაინახოს მათი რეალური ემოციები, რაც უფრო მეტი სანდოობის განცდას უჩენს.
ვიდეო პოდკასტები ამავდროულად მასპინძლებს საშუალებას აძლევს, რომ უფრო მეტად გამოხატონ საკუთარი ინდივიდუალობა. ზოგიერთი მათგანი დამოუკიდებლად აწარმოებს გადაღებებს, ზოგი კამერებს და განათებას ყიდულობს, რათა საკუთარ აუდიტორიას უკეთესი გამოცდილება შესთავაზოს. ეს პროცესი აძლევს პოდკასტერებს საშუალებას, რომ უფრო ინოვაციურად მიუახლოვდნენ კონტენტის შექმნას და შეინარჩუნონ თავისი უნიკალური სტილი, რაც მათთვის ახალი შესაძლებლობების გაჩენას ნიშნავს.
Spotify, რომელიც პოდკასტების მეფედ ითვლებოდა ბოლო წლებში, იუთუბის ახალი ტალღის შემდეგ მნიშვნელოვნად ჩამორჩა. ვიდეო პოდკასტების პოპულარობის ზრდამ Spotify-საც აიძულა ცვლილებები შეეტანა და დაეწყო ვიდეო პოდკასტების მხარდაჭერა, ასევე პრემიალურ მომხმარებლებს მისცა შესაძლებლობა, რომ უყურონ პოდკასტებს რეკლამების გარეშე. ეს ცვლილებები მიუთითებს იმაზე, რომ მედია პლატფორმები იძულებულები არიან მოერგონ ახალ რეალობას და დააკმაყოფილონ მომხმარებელთა მზარდი მოთხოვნები.
ეს ყველაფერი მიანიშნებს, რომ პოდკასტების მომავალი შესაძლოა სრულიად განსხვავებული იყოს იმ ფორმატისგან, რაც ახლა გვაქვს. იუთუბი და სხვა კომპანიები უკვე იწყებენ ინვესტიციების განხორციელებას, რათა ვიდეო ფორმატი პოდკასტების მომავლად აქციონ და ამ გზით მორგებულები იყვნენ მომხმარებელთა ახალ მოთხოვნებზე. ეს მოიცავს არა მხოლოდ კონტენტის ხარისხის გაუმჯობესებას, არამედ პლატფორმის ფუნქციების გაფართოებას, რომელიც მომხმარებლებს საშუალებას მისცემს, უფრო მარტივად იპოვონ და მოიწონონ მათთვის საინტერესო პოდკასტები.