საქართველოს აეროპორტებში მგზავრთნაკადის და რეისების ისტორიული რეკორდი
2025 წლის პირველ ნახევარში საქართველოს საერთაშორისო აეროპორტებში მგზავრთნაკადისა და შესრულებული რეისების რაოდენობამ უპრეცედენტო რეკორდს მიაღწია. ეს ტენდენცია ნათლად ცვლის

2025 წლის პირველ ნახევარში საქართველოს საერთაშორისო აეროპორტებში მგზავრთნაკადისა და შესრულებული რეისების რაოდენობამ უპრეცედენტო რეკორდს მიაღწია. ეს ტენდენცია ნათლად ცვლის ქვეყნის ეკონომიკურ და ტურისტულ ლანდშაფტს და კიდევ ერთხელ უსვამს ხაზს საქართველოს სწრაფად მზარდ ტრანზიტულ და ტურისტულ პოტენციალს რეგიონში.
იანვარ–ივნისის პერიოდში ქვეყნის სამმა საერთაშორისო აეროპორტმა ჯამურად 3 654 063 მგზავრს მოემსახურა, რაც გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 14%-იანი ზრდაა. რეისების რაოდენობამ 17 ათასს მიაღწია, რაც ასეევე 14%-იანი ზრდაა და ისტორიული მაქსიმუმია როგორც ინდუსტრიის, ისე ქვეყნის საჰაერო ინფრასტრუქტურისთვის.
თბილისის შოთა რუსთაველის სახელობის საერთაშორისო აეროპორტმა, რომელიც უკვე მრავალი წელია წარმოადგენს ქვეყნის უმთავრეს საჰაერო კარიბჭეს, 2025 წლის პირველ ნახევარში 2 358 937 მგზავრს უმასპინძლა — 11%-ით მეტს, ვიდრე წინა წლის ანალოგიურ პერიოდში. ეს ციფრი მხოლოდ ზრდად ტენდენციას ადასტურებს, რომელიც თბილისს რეგიონის ერთ–ერთ მთავარ ტრანსპორტულ ჰაბად აქცევს.
მნიშვნელოვნად განახლდა მგზავრთნაკადი ქუთაისის დავით აღმაშენებლის სახელობის საერთაშორისო აეროპორტშიც, სადაც იანვარ–ივნისში 833 512 მგზავრი გაატარეს — 12%-ით მეტი წინა წელთან შედარებით. ქუთაისი სულ უფრო მტკიცდება როგორც დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიების მთავარ მიმართულებად და ევროპასთან დამაკავშირებელ საკვანძო წერტილად.
ახალი რეკორდები დაფიქსირდა ბათუმის ალექსანდრე ქართველის სახელობის საერთაშორისო აეროპორტშიც: 2025 წლის პირველ ნახევარში აეროპორტი 450 330 მგზავრსა და 2 121 რეისს მოემსახურა, რაც, შესაბამისად, 35% და 38%-ით აღემატება გასული წლის ანალოგიურ მაჩვენებლებს. ბათუმი ასე კიდევ უფრო მეტად ხდება არა მხოლოდ შავი ზღვის, არამედ მთელი რეგიონის ტურისტული და საქმიანი მიმოსვლის ერთ–ერთი ცენტრალური ჰაბი.
საქართველოს აეროპორტების ამ წარმატებულ დინამიკას უზრუნველყოფს როგორც საერთაშორისო ტურიზმის აღდგენა, ისე ავიამიმოსვლის ლიბერალიზაცია და ახალი ავიაკომპანიების შემოსვლა. ამავდროულად, ტენდენცია ასახავს ქვეყნის მზარდ ეკონომიკურ კავშირებს გლობალურ ქსელთან, რაც დადებითად აისახება ბიზნესის, ექსპორტისა და ტურიზმის სექტორებზე.
2025 წელი ქართული საჰაერო ინფრასტრუქტურისთვის უმნიშვნელოვანეს გარდამტეხ წლად ყალიბდება — სწორედ ისწრაფვის ქვეყანა გახდეს რეგიონში ავიაციის ერთ–ერთი წამყვანი მოთამაშე, რაც ეკონომიკური ზრდისა და საერთაშორისო ინტეგრაციის ახალ შესაძლებლობებს ქმნის.