როგორ შეიცვალა ტრანსპორტის რუკა ერთი დეკადის განმავლობაში
2025 წელს საქართველოში ავტომობილების რაოდენობა უპრეცედენტო დონეზეა – უკვე 1 912 866 ერთეული მანქანაა რეგისტრირებული, რაც არა მხოლოდ რეგიონულ,

2025 წელს საქართველოში ავტომობილების რაოდენობა უპრეცედენტო დონეზეა – უკვე 1 912 866 ერთეული მანქანაა რეგისტრირებული, რაც არა მხოლოდ რეგიონულ, არამედ ევროპულ კონტექსტშიც განსაცვიფრებელ მაჩვენებლად გამოიყურება. თუ რამდენიმე წლის წინ, ქვეყანაში საშუალოდ 2 ადამიანს 1 ავტომობილი ემსახურებოდა, ახლა უკვე ეს თანაფარდობა 1.9 ადამიანზე 1 მანქანაა. ციფრების ამ ტრაექტორიის დინამიკა კიდევ უფრო თვალსაჩინოა: ათი წლის წინ საქართველოში საშუალოდ 3 კაცზე მოდიოდა ერთი ავტომობილი, ხოლო ამჟამინდელი მდგომარეობა თითქმის ორჯერ უფრო მაღალი სიმჭიდროვისაა.
ეს ტრანსპორტული რევოლუცია დიდწილად უკავშირდება სამ ძირითად ფაქტორს: ეკონომიკური მობილობის ზრდას, ავტოიმპორტის გამარტივებას და მოსახლეობის ცხოვრების სტილის სწრაფ ცვლილებას. ავტოპარკის სტრუქტურაც მკვეთრად მრავალფეროვანია. როგორც „საქსტატის“ მონაცემები აჩვენებს, ქვეყნის გზებზე კვლავ დომინირებს MERCEDES-BENZ-ის მარკა – 223 300 ერთეული, თუმცა მისი უახლოესი კონკურენტებია TOYOTA (201 556 მანქანა) და FORD (178 983 ერთეული). ეს სამი ბრენდი ერთად ქვეყნის ავტოპარკის თითქმის მეხუთედს წარმოადგენს, რაც ასახავს როგორც მომხმარებლის გემოვნების, ისე ავტოიმპორტის გლობალურ ტრენდებს.
ფერების მიხედვით მანქანების განაწილებაც ნათელი ინდიკატორია იმისა, როგორია ქართული ავტოგემოვნება და ტრანსპორტის ყოველდღიური სურათი: თითქმის ყოველი მეორე ავტომობილი (47.04%) ან რუხი (486 079 ერთეული), ან თეთრი (413 547 ერთეული) ფერია. ეს ფერები, პრაქტიკულობისა და ვიზუალური სიმშვიდის გამო, განაპირობებს ბაზრის ტენდენციებს. შავი მანქანები მესამეზეა (265 357 ერთეული), ხოლო ტრადიციულად პოპულარული ლურჯი (231 518), წითელი (139 272), მწვანე (104 365) და ყვითელი (66 184) ფერები უფრო ნაკლებ წილს იკავებს. დანარჩენი 107 994 ავტომობილი სხვადასხვა ფერისაა, რაც მიანიშნებს ავტოპარკის ბევრეულ მრავალფეროვნებაზე და ინდივიდუალური გემოვნების ზრდაზე.
თუ ტრანსპორტის ეს რევოლუცია გაგრძელდება, მომავალი წლების განმავლობაში საქართველოს სატრანსპორტო რუკა შეიძლება კიდევ უფრო გადატვირთული და დინამიკური გახდეს. ეს ერთდროულად ზრდის როგორც ლოჯისტიკურ და ეკოლოგიურ გამოწვევებს, ასევე აჩენს ახალ ეკონომიკურ შესაძლებლობებს: სერვისების ზრდა, ავტოინდუსტრიის ლოკალიზაცია და სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურის განახლების საჭიროება კიდევ უფრო აქტუალური გახდება. ქვეყანაში ავტომობილების სიმრავლე კი უკვე ახალი სოციალური რეალობაა, რომელიც განსაზღვრავს როგორც ქალაქების იერსახეს, ასევე – ცხოვრების რიტმს