LinkedIn-ის მონაცემთა გამოყენება AI-ის განვითარებისთვის
LinkedIn, რომელიც საქართველოში ერთ-ერთ ყველაზე პოპულარულ პროფესიულ ქსელს წარმოადგენს, ამჟამად მომხმარებლის მიერ გაზიარებულ ინფორმაციას იყენებს ხელოვნური ინტელექტის (AI) მოდელების
LinkedIn, რომელიც საქართველოში ერთ-ერთ ყველაზე პოპულარულ პროფესიულ ქსელს წარმოადგენს, ამჟამად მომხმარებლის მიერ გაზიარებულ ინფორმაციას იყენებს ხელოვნური ინტელექტის (AI) მოდელების წვრთნისთვის. აღნიშნული ცვლილება მოიცავს მონაცემთა კონფიდენციალურობის ახალი პარამეტრის დამატებას, რომელიც ავტომატურად აძლევს LinkedIn-ს უფლებას გამოიყენოს თქვენი პოსტები, სტატიები და ვიდეოები AI მოდელების დასაწვრთნელად.
მომხმარებლებს, რომელთაც არ სურთ თავიანთი მონაცემების AI მოდელების წვრთნაში მონაწილეობა, შეუძლიათ გამორთონ ეს პარამეტრი. ამისათვის საჭიროა შეხვიდეთ LinkedIn-ის ანგარიშზე, დააჭიროთ პროფილის სურათს, გახსნათ პარამეტრები და აირჩიოთ “მონაცემთა კონფიდენციალურობა”. შემდეგ უნდა გამორთოთ ოფცია “მონაცემები გენერაციული AI-ის გაუმჯობესებისთვის”. თუმცა, აღსანიშნავია, რომ ეს ცვლილება არ შეეხება უკვე გამოყენებულ მონაცემებს – LinkedIn-მა უკვე დაიწყო მომხმარებლის შინაარსის გამოყენება AI მოდელების წვრთნაში და ეს პროცესი შეუქცევადია.
LinkedIn-ის წარმომადგენლის, გრეგ სნაპერის განცხადებით, პლატფორმა მომხმარებლის მონაცემებს იყენებს იმისთვის, რომ „მსოფლიო მასშტაბით შექმნას ეკონომიკური შესაძლებლობები“ და დაეხმაროს მომხმარებლებს ახალი სამუშაო ადგილების პოვნასა და უნარების შეძენაში. მისი თქმით, თუ ეს პროცესი სწორად განხორციელდება, მასშტაბურად გაზრდის დასაქმების შესაძლებლობებს და ხელს შეუწყობს პროფესიულ განვითარებას.
თუმცა, ზოგიერთი მომხმარებლისთვის საკითხავია, რამდენად სამართლიანია მათი გაზიარებული ინფორმაციის ასეთი გამოყენება. მომხმარებელთა ნაწილი ფიქრობს, რომ LinkedIn საკმარისად არ აფასებს იმ შრომას, რომელიც მათ პლატფორმაზე დებენ, და ამ მონაცემების AI სისტემების გაუმჯობესებაში გამოყენება მათთვის არ არის კომპენსირებული. ეს შეშფოთება განსაკუთრებით ყურადღებას ამახვილებს იმაზე, თუ რამდენად თანასწორად და გამჭვირვალედ ხდება მომხმარებელთა მიერ მოწოდებული ინფორმაციის ღირებულების აღიარება.
ფ. მარიო ტრუხილოს, ელექტრონული საზღვრების ფონდის (EFF) თანამშრომლის, თქმით, კომპანიებმა მომხმარებლებს ნათელი არჩევანის შესაძლებლობა უნდა მისცენ. მისი თქმით, „თუ კომპანიები რეალურად აპირებენ მომხმარებელთა უფლებების დაცვას, მათ უნდა წარუდგინონ მომხმარებლებს მკაფიო ‘დიახ’ ან ‘არა’ არჩევანის შესაძლებლობა”. ასეთი მიდგომა ხელს შეუწყობს მომხმარებლის ინფორმირებულ არჩევანსა და კონფიდენციალურობის დაცვას, რაც აუცილებელია ციფრულ ეპოქაში.
LinkedIn-ის მომხმარებლებისთვის კრიტიკულად მნიშვნელოვანია იცოდნენ, რომ ახალი პოლიტიკის მიხედვით მათი მონაცემები შეიძლება გამოყენებულ იქნას AI სისტემების გასაწვრთნელად, თუ ისინი არ გააუქმებენ ავტომატურად გაწერილ თანხმობას. ამიტომაც, მომხმარებლებს მოეთხოვებათ გულდასმით შეაფასონ, თუ რა ინფორმაციას უზიარებენ LinkedIn-ს და როგორ აისახება ეს მათი კონფიდენციალურობის დაცვაზე. მომხმარებელთა ინფორმირებული გადაწყვეტილება აუცილებელია მათი უფლებებისა და მონაცემთა კონფიდენციალურობის დასაცავად. ციფრული კონფიდენციალურობა და უსაფრთხოება უნდა იყოს პრიორიტეტული როგორც მომხმარებლებისთვის, ისე კომპანიებისთვის, რათა დაცული იყოს მომხმარებელთა უფლებები და მათი ინფორმაცია სათანადოდ გამოყენებული.
გამოყენებული მასალა: ვაშინგტონ პოსტი