Bosch-ის შემცირებები: გლობალური ეკონომიკური გამოწვევების გავლენა გერმანულ გიგანტზე
გერმანული ტექნოლოგიური კონგლომერატი Bosch იძულებულია შეამციროს თანამშრომელთა რაოდენობა, რაც გამოწვეულია მსოფლიო ეკონომიკის არასტაბილურობით, ჩინეთთან მზარდი კონკურენციით, მომხმარებელთა გაურკვევლობით და

გერმანული ტექნოლოგიური კონგლომერატი Bosch იძულებულია შეამციროს თანამშრომელთა რაოდენობა, რაც გამოწვეულია მსოფლიო ეკონომიკის არასტაბილურობით, ჩინეთთან მზარდი კონკურენციით, მომხმარებელთა გაურკვევლობით და ავტომობილების ინდუსტრიაში ელექტრომობილებისადმი გადასვლის პროცესით. კომპანიის გენერალური დირექტორის, შტეფან ჰარტუნგის განცხადებით, ეს ნაბიჯი გარდაუვალია, რადგან კომპანია არაეფექტური სამუშაო ადგილების შენარჩუნებას ვეღარ ახერხებს.
Bosch-ის ფინანსური მაჩვენებლები უკვე გარკვეული დროის განმავლობაში მცირდება. 2024 წლის მონაცემებით, კომპანიის საოპერაციო მოგება (EBIT) 3,2 მილიარდ ევრომდე შემცირდა, რაც 2023 წლის მაჩვენებელზე 33%-ით ნაკლებია. გაყიდვებიც 1%-ით დაეცა და 90,5 მილიარდი ევრო შეადგინა. კომპანიის ხელმძღვანელობამ აღიარა, რომ 2024 წელი ვერ აღმოჩნდა ისეთი წარმატებული, როგორც მოსალოდნელი იყო, თუმცა 2025 წელი გარდამავალ პერიოდად მიიჩნევა, სადაც კომპანიის განვითარებისთვის ახალი შესაძლებლობები შეიძლება გაჩნდეს.
ამ შემცირებების ძირითადი მიზეზი არა მხოლოდ გერმანიის ეკონომიკის დაღმასვლა და გლობალური ბაზრის შესუსტებაა, არამედ Bosch-ის საჭიროება სწრაფად მოერგოს ახალ ტექნოლოგიურ რეალობას. ელექტრომობილებზე გადასვლა კომპანიის სტრუქტურას მნიშვნელოვან ცვლილებებს უქადის. შინაგანი წვის ძრავების წარმოება მცირდება, ხოლო ბატარეების და ელექტროძრავების მიმართულებით ინვესტიციების ზრდა აუცილებელი ხდება. ამ ცვლილებასთან ერთად, შემცირების პროცესში კომპანიის ნაწილი ცდილობს, რომ თანამშრომლებს პენსიაზე გასვლის საშუალება მისცეს, ვიდრე ისინი იძულებით დაკარგავენ სამუშაო ადგილს.
Bosch-ის შემთხვევაში ეს არ არის პირველი მასშტაბური შემცირება. ბოლო ერთ წელიწადში კომპანიამ უკვე შეამცირა 11,5 ათასი თანამშრომელი, მათ შორის 4,4 ათასი გერმანიაში. თუ მიმდინარე ტენდენციები გაგრძელდება, 2032 წლისთვის კომპანიის თანამშრომელთა რაოდენობა შეიძლება 12 ათასით კიდევ შემცირდეს.
საინტერესოა, რომ ჰარტუნგი არ უყურებს სიტუაციას მხოლოდ ნეგატიურად. მისი თქმით, ის ფაქტი, რომ ელექტრომობილების ბაზარი ისე სწრაფად არ იზრდება, როგორც თავდაპირველად ვარაუდობდნენ, Bosch-ს საშუალებას აძლევს, უფრო ხანგრძლივად გამოიყენოს შიდა წვის ძრავების წარმოებისთვის არსებული სიმძლავრეები. ეს კი კომპანიისთვის ფინანსურად ხელსაყრელი ფაქტორია, რადგან გარდამავალ პერიოდში ის შეძლებს უფრო მეტად შეინარჩუნოს არსებული ბაზრის წილი.
ეს ყველაფერი აჩვენებს, რომ ტექნოლოგიური ტრანსფორმაცია ყოველთვის არ არის სისწრაფეზე დამოკიდებული – გრძელვადიანი სტრატეგიული დაგეგმვა გადამწყვეტია. Bosch-ი ცდილობს, დაბალანსებული მიდგომა შეიმუშავოს, სადაც ერთდროულად მოხდება ხარჯების ოპტიმიზაცია და ახალი ტექნოლოგიების განვითარება. თუმცა, იმის გათვალისწინებით, რომ ჩინეთის კომპანიები, როგორიცაა BYD და CATL, სულ უფრო მეტ წილს იკავებენ ელექტრომობილებისა და ბატარეების ბაზარზე, Bosch-ს რთული კონკურენციის პირობებში უწევს მუშაობა.
მომდევნო რამდენიმე წელი აჩვენებს, შეძლებს თუ არა Bosch ამ გამოწვევების დაძლევას და ეფექტიანად გადალახავს თუ არა გარდამავალ პერიოდს. კომპანიის ხელმძღვანელობა იმედოვნებს, რომ 2025 წელი იქნება გადამწყვეტი, რაც შესაძლოა, პოზიტიური ცვლილებების დასაწყისი გახდეს.