ტანსაცმლის ბაზარზე გამოკვეთილი ბუმი: მაისში მომხმარებლების ხარჯები რეკორდულად გაიზარდა
2025 წლის მაისში საქართველოში ტანსაცმელსა და აქსესუარებზე მომხმარებელთა ხარჯებმა შთამბეჭდავი ზრდა აჩვენა — თიბისი ბანკის მონაცემებით, წლიურად ეს მაჩვენებელი

2025 წლის მაისში საქართველოში ტანსაცმელსა და აქსესუარებზე მომხმარებელთა ხარჯებმა შთამბეჭდავი ზრდა აჩვენა — თიბისი ბანკის მონაცემებით, წლიურად ეს მაჩვენებელი 37%-ით გაიზარდა. უნაღდო ტრანზაქციებზე საშუალო დანახარჯი 106 ლარს მიაღწია, რაც ქვეყნის შოპინგ–ინდუსტრიისთვის ახალი აქტიურობის ტალღის აშკარა დასტურია. საინტერესოა, რომ ამ პერიოდში, უნაღდო დანახარჯების 83% ადგილობრივ მომხმარებლებზე მოდიოდა, თუმცა არარეზიდენტების წილმაც მნიშვნელოვნად იმატა და 17%-ს მიაღწია.
არარეზიდენტების შემთხვევაში, ერთ ტრანზაქციაზე საშუალო დანახარჯი თითქმის ორჯერ მეტია, ვიდრე რეზიდენტების შემთხვევაში — 209 ლარი. სწორედ არარეზიდენტების მხრიდან დაფიქსირდა ხარჯების ყველაზე მაღალი წლიური ზრდა, რომელიც 43%-ს მიაღწია. ეს ტენდენცია ნათლად ასახავს როგორც ტურისტული ნაკადების ზრდას, ასევე მაღაზიების მიერ შეთავაზებული ახალი კოლექციებისა და აქციების გავლენას უცხოელების საოჯახო ბიუჯეტებზე.
რეზიდენტების მხრივაც დინამიკა შესამჩნევია — უნაღდო ხარჯები 36%-ით გაიზარდა, საშუალო ტრანზაქციის მოცულობა კი 96 ლარს აღწევს. ზრდის ერთ–ერთი მთავარი განმაპირობებელი ექსპერტების შეფასებით, სწორედ დაბალი საბაზო ეფექტია, თუმცა ამას ემატება მოსახლეობის შემოსავლების ზრდა, ცხოვრების სტილის ცვლილება და სარეალიზაციო შეთავაზებების გამრავალფეროვნება.
ტანსაცმლისა და აქსესუარების ბაზარზე ასეთი სწრაფი ზრდა გლობალური ტენდენციების ფონზეც საინტერესოა: საქართველოშიც, როგორც მსოფლიოს განვითარებულ ქვეყნებში, მომხმარებლები სულ უფრო მეტად ანიჭებენ უპირატესობას უნაღდო გადახდებს, იყენებენ პლასტიკურ ბარათებსა და ციფრულ საფულეებს, ხოლო მაღაზიები მეტ აქცენტს აკეთებენ ციფრულ სერვისებზე და კლიენტების მოზიდვის ინოვაციურ მეთოდებზე.
მაისის რეკორდული ხარჯები მიანიშნებს, რომ საცალო ვაჭრობა საქართველოში განვითარების ახალ ეტაპზე გადადის და იმპორტიორი, ასევე ადგილობრივი ბრენდები უფრო მეტ რესურსს მიმართავენ როგორც ადგილობრივი, ისე უცხოელი მომხმარებლების საჭიროებების დასაკმაყოფილებლად. თუ ეს ტენდენცია შენარჩუნდა, მიმდინარე წლის ბოლომდე საცალო სექტორი ტანსაცმლისა და აქსესუარების მიმართულებით მნიშვნელოვან ფინანსურ შედეგებს მიაღწევს, რაც არა მხოლოდ ბაზრის მოთამაშეებს, არამედ მთლიანად ქვეყნის ეკონომიკასაც პოზიტიურ იმპულსს შესძენს.